Avtalsvillkor

Köp- & leveransvillkor

Hos Inredningstrend.se ™, bolaget Nalo Ventilation AB, SE556404-8972, kan du köpa skandinaviskt designade produkter av högsta kvalitet. Vi har som mål att alltid ge professionell och hög service till våra kunder. Dessa köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.inredningstrend.se, där kunden är bosatt i Sverige. I de fall där kunden är bosatt i en medlemsstat inom EU annan än Sverige är villkoren tillämpliga i de delar där de inte avviker från konsumentlagstiftningen i kundens land. Vi följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i kundens land där så föreskrivs av EU-regler. Som kund hos  Inredningstrend.se har du rätt att begära information kring dina registrerade personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Vid frågor kontakta oss på info@inredningstrend.se . Vår målsättning är att vår kundservice ska besvara ditt mejl inom 1 – 3 vardagar.  

Produkter och totalkostnad

Samtliga produkter vi säljer kan användas i Sverige. Totalkostnad, inklusive fraktkostnad, eventuella andra avgifter och moms är tydligt specificerade i kassan. Erbjudanden är tydligt angivna med tidsbegränsningar och övriga villkor. Lagerstatus visas alltid på respektive produktsida. Vi reserverar oss för slutförsäljning. 

 Försäljning till minderåriga

Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Priser

De priser du finner på vår handelsplats är dagsaktuella priser inkl 25% (alt 6%) moms. Momsen redovisas i order sammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna motsvarande. Prisjusteringar kan ske när som helst utan föravisering.

Presentkortskod / Rabattkod

Eventuell presentkortskod eller rabattkod anges i varukorgen under ”Ange rabattkod / presentkortskod”. Rabattkoder kan ej kombineras med varandra om inte detta tydligt har angetts i villkoren för den specifika rabattkoden. Rabattkoder gäller endast på ordinariepris.  Ansvaret för att ange korrekt rabattkod ligger hos kunden och prisjusteringar pga. felaktig rabattkod kan ej genomföras i efterhand. Fler än ett presentkort kan ej användas på ett köp i kassan. Vänligen kontakta info@inredningstrend.se  om du vill använda mer än ett presentkort vid samma beställningstillfälle. Observera att rabattkoder inte gäller vid köp av presentkort.

Ångerrätt & öppet köp

Vi följer självklart Distansavtalslagen som ger dig 14 dagars ångerrätt och öppet köp. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog din beställning. Tänk på att varan ska returneras i oförändrat skick och i originalförpackning. Originalförpackningen får inte användas som ytterkartong då produkten kan skadas. Om varan är använd kan vi ej ta tillbaka den. I de fall produkten är specialtillverkad för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Ångerrätt gäller ej för företagskunder. För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn, kundnummer och ordernummer – bifoga följesedeln i paketet och ange tydligt vad du vill returnera så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur. Om du inte har kvar din följesedel så kan du skriva ut denna Pdf och lägga i paketet: Returblankett Vid eventuellt utnyttjande av returrätt betalar du fraktkostnaden. Returer ska skickas till vår adress, Älgvägen 7 352 45 Växjö. Tänk på att du ansvarar för att varorna kommer fram hela till oss. Det är inte ok att skicka paket till ombud utan all försändelse ska direkt till våra lokaler. Packa därför gärna varorna noggrant så att de inte skadas och gärna med en spårbar försändelse, t.ex. paket eller rekommenderat brev. Vid retur av paket från utlandet är det viktigt att märka paketet med RETUR för att undvika extra kostnader. Ångerrätt gäller inte för måttanpassade eller specialbeställda produkter enligt dina instruktioner. Om du vill returnera skrymmande produkter kan kostnaden vara hög beroende på volymen på produkten. Ångerrätt Formulär hos Konsumentverket: Ångerblankett

För övriga villkor och praktisk hantering gällande returer, se under rubrik Returer & reklamationer.

Garantier

Naturligtvis har du de sedvanliga garantier som finns på de varor du köper av oss. Vi följer de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information, garantivillkoren gäller i Sverige.

Betalning

Inredningstrend.se erbjuder följande betalningsalternativ:

Klarna och Swish. För att kunna använda dessa betalningsalternativ krävs ditt personnummer och vid avbetalning krävs även en godkänd kreditbedömning hos vår partner samt att din order sänds till din folkbokföringsadress. Kreditbedömningen resulterar inte i en notering av omfrågningen hos kreditinstitut.

Frågor om din betalning? Vid hjälp med frågor som rör betalning, kontakta Klarnas kundservice direkt. Du kan även använda chattfunktionen i Klarna-appen eller ringa oss på telefon 0470-455 35 eller maila på info@inredningstrend.se.

Fraktsätt

Vi skickar med DHL, fraktkostnad om från 77 kr per kolli. Leveranstiden för produkter i lager är normalt 1-2 arbetsdagar inom Sverige. Du får ett sms eller mail när paketet finns att hämta hos ditt utlämningsställe.

      • DHL till Servicepoint – Frakten kostar från 77 kr. Leveranstiden för produkter i lager är normalt 1-2 arbetsdagar. Du får ett sms när paketet finns att hämta hos ditt valda utlämningsställe.

      • DHL Företagspaket – Frakten kostar från 149 kr. Leverans sker mellan 8-16 till den gatuadress du valt. Vid beställning med företagspaket måste någon vara på adressen och ta emot paketet. Vi förbehåller oss rätten att ev. ta ut en extra avgift om ingen är anträffbar på platsen vid bestämd tid.

    Leveranstid

    Beräknad leveranstid är 1-2 arbetsdagar. 

        • Upphämtning och leverans mellan 07:00-16:00 på helgfria dagar

      Vi gör allt som står i vår makt för att leverera din order enligt utlovad leveranstid eller tidigare. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden och det uppstår leveransförsening meddelar vi dig detta genom e-post. 

      Det kan även finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning exempelvis då  en av våra leverantörer inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi meddelar dig då detta genom e-post så fort som möjligt.

      Transportansvar, skador på försändelser

      Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Inredningstrend på väg till kund är Inredningstrend ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur. Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad skall detta reklameras omgående till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, ber vi dig kontakta oss via mail info@inredningstrend.se för att skapa ett reklamationsärende.  Vid mottagandet av skrymmande varor skall försändelsen besiktigas innan fraktsedeln undertecknas. Om det föreligger en transportskada skall det alltid  antecknas på både chaufförens och mottagarens kopia av fraktsedeln. 

      Outlösta paket

      För paket som inte löses ut förbehåller sig Inredningstrend rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med minst 200 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.

      Retur av vara

      Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, ber vi dig skapa ett reklamationsärende via mail till oss: info@inredningstrend.se När din reklamation är registrerad kommer vi kontakta dig via mejl för att hjälpa dig vidare med ärendet.  Om du har valt faktura som betalsätt ber vi dig observera att den skall betalas även om varan reklameras. Eventuell justering av fakturan sker när ärendet har hanterats. 

      Tvistelösning

      Vid en eventuell tvist kommer Inredningstrend att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

      Betalningsvillkor

      Inredningstrend.se erbjuder följande betalningsalternativ:

          • Klarna och Swish. För att kunna använda dessa betalningsalternativ krävs ditt personnummer och en godkänd kreditbedömning hos vår partner samt att din order sänds till din folkbokföringsadress. Kreditbedömningen resulterar inte i en notering av omfrågningen hos kreditinstitut. 

          • Frågor om din betalning? Vid hjälp med frågor som rör betalning, kontakta Klarnas kundservice direkt. Du kan även använda chattfunktionen i Klarna-appen eller ringa 0470-455 35 eller maila oss info@inredningstrend.se.


        Transportansvar, skador på försändelser

        Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Inredningstrend på väg till kund är Inredningstrend ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur. Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad skall detta reklameras omgående till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, ber vi dig kontakta oss via mail info@inredningstrend.se för att skapa ett reklamationsärende.  Vid mottagandet av skrymmande varor skall försändelsen besiktigas innan fraktsedeln undertecknas. Om det föreligger en transportskada skall det antecknas på både chaufförens och mottagarens kopia av fraktsedeln. 

        Outlösta paket

        För paket som inte löses ut förbehåller sig Inredningstrend rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 200 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.

        Reklamation

        Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, ber vi dig skapa ett reklamationsärende via mail till oss: info@inredningstrend.se När din reklamation är registrerad kommer vi kontakta dig via mejl för att hjälpa dig vidare med ärendet. Vid eventuellt återsändande av en felaktig vara betalar Inredningstrend frakten, kontakta alltid oss för att få ut en korrekt fraktsedel av oss. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten.  Om du har valt faktura som betalsätt ber vi dig observera att den skall betalas även om varan reklameras. Eventuell justering av fakturan sker när ärendet har hanterats. 

        Tvistelösning

        Vid en eventuell tvist kommer Inredningstrend att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

        Version 230303 z